Dag 44 Helemaal zen - 19 december

19 december 2023 - Freire, Chili

Gisteravond bij de pizzeria voor de deur geparkeerd en heerlijke steenovenpizza gehad. Mijn favoriete drankje hier is limonade van mint en gember, overal te krijgen en lekker fris en gezond. Ik kon wel een emmer op, zo’n dorst. Goed geslapen en vanochtend rustig aan: we vliegen pas vanavond en moeten om 18 uur de huurauto inleveren, dus hele dag de tijd voor…. Ja, waarvoor? Niet voor een hike in elk geval, dus met de auto naar een ander meer gereden. Daar was ook een zwart lavastrand, dus dat maar afgelopen, jaja, toch lopen…. want om 12 uur zou een koffietentje aan het strand open gaan.

Er waren wat jongeren aan het kajakken en waterfietsen op wat leek een zelf gefabriceerde ijzeren waterfiets. Ijzeren bankjes, het zag er erg comfortabel uit. Niet dus. Dus we houden het bij wandelen, ook nog maar om het hoekje gelopen…..maar helaas, tentje bleef dicht. Veel was daar nog dicht, het was erg zen daar. Uiteindelijk een kleine churreria gevonden met espressomachine, dus helemaal goed.

Rustig zitten en om je heen kijken. Niet heel veel te zien, dus later weer terug gereden naar Pucon en daar nog de plaatselijke in elkaar geknoopte, gebreide en gemacramede frutsels bekeken. Check. Niks voor ons bij. Gekozen voor een late lunch bij een Thais restaurant, dan hoeven we vanavond op het vliegveld niet veel meer te eten. Of we wisten dat dit een Thais restaurant was? Ja dus. Of we Thais eten kenden? Ja ook. Ze hadden curry en pad Thai. Ja, doe maar extra heet. En toen was het goed. Kennelijk zijn er eerdere klanten weggerend met hun mond in brand of zo? Leuk sfeertje ook, dus goede afsluiter van Pucon.

Op naar het vliegveld. Daar aangekomen was er geen info waar de huurauto ingeleverd moest, dus maar twee keer de rotonde voor het vliegveld genomen en toen was er een auto uit het niets die toeterde en wees naar een slagboom. Oké, rijden we toch maar door. De rijdende auto was van Europcar. Kennelijk zijn ze gewend dat hier reizigers rondcruisen. Er kwam een checkjongen die met uiterste precisie nog een pikje in de deur vond en en een minideukje. Lijkt op een deukje van een andere autodeur. En bedankt. Maar zou geen probleem zijn. We hebben onze borg een week geleden al terug, maar dat weten ze kennelijk niet, dus dat is echt geen probleem. Koffers afgeleverd en nu wachten bij gate 3 op weg naar Santiago de Chili. Of wordt het toch gate 1, of 2, of… ?