1 okt Verborgen parels

1 oktober 2022 - La Paz, Bolivia

Gisteravond een leuk eetstraatje gevonden met daarin een sfeervol eetcafe. Zelfs lekker gegeten! Bij terugkomst was onze was gedaan, wat wil je nog meer. Daarna relaxen en uitslapen! Hoe is het mogelijk….maar alsnog vroeg wakker natuurlijk. Maar zelfs dan is het lekker om rustig aan te kunnen doen. Daarna langzaam aanstalten gemaakt om de stad in te gaan. Eerst naar de straatjes van de Heksenmarkt en de meer toeristische straatjes die allemaal anders zijn versierd. Een kleurrijk spektakel! Je kan er kleedjes kopen, en kleedjes, en kleedjes, en muziekinstrumenten en curiosa van de heksenmarkt. Nog niets van onze gading kunnen vinden, want een foetuslama spreekt me nog niet zo aan, hoe authentiek het ook is… Ondertussen bij het oversteken goed uitkijken, want je wordt hier snel van de sokken gereden. Met of zonder getoeter. Ook nog wat straatjes verder gelopen natuurlijk, om het hoekje kijken; we waren weer de enige toeristen die daar liepen. Uiteindelijk weer via een omweg even terug naar het hotel om de jas te dumpen, want in de zon was het toch wel warm, ondanks dat het 14 graden is of zo. Maar dat is de rare combi hier: fris lenteweer met een (nog) winterzonnetje met hoge UV. Toen de Spaanse wijk in gelopen. Een broodje gevonden bij een minbakkertje, dus die opgepeuzeld op Plaza de Murillo. Ondertussen hopen dat er daar geen duif op je gaat schijten, want waar mensen zijn, zijn duiven…. In deze wijk word je gek van het getoeter en de stank van benzine van de soms toch wel oude auto’s en bussen die rondrijden…. Maar nog veel verborgen pareltjes kunnen vinden: prachtige koloniale panden, al dan niet opgeknapt of helemaal vervallen. Soms waan je je even in Cuba. Na een paar uur moet je wel even ontprikkelen…. Dus tijd om wat foto’s op Facebook te zetten. Weer opladen voor het avondeten en de volgende dag: vroeg op, want om 6 uur komt de taxi die ons naar het vliegveld brengt. Oeh, gaap! Op naar Uyuni!